Известие

Collapse
No announcement yet.

Непалеща 1.9 JTD, part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Непалеща 1.9 JTD, part 2

    Здравейте,

    И тази година Алфичката се заинати и пак не иска да излиза от гаража.
    Историята е следната:
    При последното успешно палене стартерът сякаш се поизмъчи и се наложи да задържа ключа малко по-дълго на старт. Не обърнах много внимание и си се прибрах спокойно.
    На следващия ден се опитах да запаля, но единственото което ставаше при опит за старт, беше звук, подобен на еднократно изкашляне.
    Реших, че е от акумулатора и го дозаредих. Положителен резултат нямаше. За капак след още няколко опита дори кашлящият звук изчезна. Сега при опит да запаля не се чува нищо. Все едно не давам старт.
    Пробвахме с бутане - пак не запали.
    Закачих към компютър - FES не намери никакви грешки. Няколко параметъра обаче ми се струват подозрителни. При контакт:
    Engine running = running
    Capacitor 1 = 0.0 V (трябваше да са поне 70)
    Capacitor 2 = 0.0 V (моята май такъв няма, дори когато е ок, дава 0)
    Key position = MAR
    Fuel pressure мига - ту 0, ту 1.8. веднъж отчете 3.6
    Може да има и други с отклонения, но само за тия имах някакви ориентировъчно стойности.

    Горивната помпа си бучи, релето и цъка (пробвах и през таба Actuators във FES)
    Още докато "кашляше" направих графика на напрежението на акумулатора при старт - падна до около 11. Мерихме и с мултицет - също нямаше драстични падове.
    Проверих всички бушони в отделението до педала на съединителя и 7 броя, които намерих в двигателния отсек - не открих дефектирали.
    Чудя се за релета или кабели...
    Идеи?
    Благодаря предварително.

  • #2
    Първоначално публикувано от piperka07 Покажи съобщение
    Здравейте,

    И тази година Алфичката се заинати и пак не иска да излиза от гаража.
    Историята е следната:
    При последното успешно палене стартерът сякаш се поизмъчи и се наложи да задържа ключа малко по-дълго на старт. Не обърнах много внимание и си се прибрах спокойно.
    На следващия ден се опитах да запаля, но единственото което ставаше при опит за старт, беше звук, подобен на еднократно изкашляне.
    Реших, че е от акумулатора и го дозаредих. Положителен резултат нямаше. За капак след още няколко опита дори кашлящият звук изчезна. Сега при опит да запаля не се чува нищо. Все едно не давам старт.
    Пробвахме с бутане - пак не запали.
    Закачих към компютър - FES не намери никакви грешки. Няколко параметъра обаче ми се струват подозрителни. При контакт:
    Engine running = running
    Capacitor 1 = 0.0 V (трябваше да са поне 70)
    Capacitor 2 = 0.0 V (моята май такъв няма, дори когато е ок, дава 0)
    Key position = MAR
    Fuel pressure мига - ту 0, ту 1.8. веднъж отчете 3.6
    Може да има и други с отклонения, но само за тия имах някакви ориентировъчно стойности.

    Горивната помпа си бучи, релето и цъка (пробвах и през таба Actuators във FES)
    Още докато "кашляше" направих графика на напрежението на акумулатора при старт - падна до около 11. Мерихме и с мултицет - също нямаше драстични падове.
    Проверих всички бушони в отделението до педала на съединителя и 7 броя, които намерих в двигателния отсек - не открих дефектирали.
    Чудя се за релета или кабели...
    Идеи?
    Благодаря предварително.
    И аз го имах същия проблем замери датчика на коляновия вал и датчика за налягане на горивото.Но според мен ще е налягането

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от piperka07 Покажи съобщение
      Здравейте,

      И тази година Алфичката се заинати и пак не иска да излиза от гаража.
      Историята е следната:
      При последното успешно палене стартерът сякаш се поизмъчи и се наложи да задържа ключа малко по-дълго на старт. Не обърнах много внимание и си се прибрах спокойно.
      На следващия ден се опитах да запаля, но единственото което ставаше при опит за старт, беше звук, подобен на еднократно изкашляне.
      Реших, че е от акумулатора и го дозаредих. Положителен резултат нямаше. За капак след още няколко опита дори кашлящият звук изчезна. Сега при опит да запаля не се чува нищо. Все едно не давам старт.
      Пробвахме с бутане - пак не запали.
      Закачих към компютър - FES не намери никакви грешки. Няколко параметъра обаче ми се струват подозрителни. При контакт:
      Engine running = running
      Capacitor 1 = 0.0 V (трябваше да са поне 70)
      Capacitor 2 = 0.0 V (моята май такъв няма, дори когато е ок, дава 0)
      Key position = MAR
      Fuel pressure мига - ту 0, ту 1.8. веднъж отчете 3.6
      Може да има и други с отклонения, но само за тия имах някакви ориентировъчно стойности.

      Горивната помпа си бучи, релето и цъка (пробвах и през таба Actuators във FES)
      Още докато "кашляше" направих графика на напрежението на акумулатора при старт - падна до около 11. Мерихме и с мултицет - също нямаше драстични падове.
      Проверих всички бушони в отделението до педала на съединителя и 7 броя, които намерих в двигателния отсек - не открих дефектирали.
      Чудя се за релета или кабели...
      Идеи?
      Благодаря предварително.
      Провери масата на мотора.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Масата на мотора би трябвало да е ОК. Правих следния тест по препоръка на Bo:
        Едната сонда на мултицета на минуса на акумулатора, другата на произволна повърхност на двигателя и при старт не отчете 12 волта.
        Допълнително реших да тествам дали има връзка между минуса на акумулатора и корпуса на двигателя с мултицет в режим прозвъняване - има. Тествах и корпуса на алтернатора по същия начин - има.
        Датчиците за колянов вал и налягане на горивото не съм проверявал (идея си нямам как).
        При опит за старт светлините по таблото не мигат, плафонът в купето също не трепва, т.е. веригата не се натоварва и най-вероятно ток до стартерът изобщо не стига.
        Днес забелязах още нещо - при контакт лампата, която индикира, че акумулаторът не се зарежда, не свети. Прикачaм снимка:
        Last edited by piperka07; d.m.y г., 23:50. Основание: допълнителна информация

        Comment


        • #5
          масата на мотора се тества,най- лесно с кабел за даване на ток (- клема и закачаш за мотора )
          виж дали има маса към копето, или масата на таблото.
          Проблема е на 100 процента с маса

          Comment


          • #6
            Оказа се стартер. Не знам защо не запали с бутане, но когато я спуснаха назад по платформата на репатрака пред сервиза, момчетата си направиха експеримент и тя запали. Сега си имам "нов" стартер втора употреба и стар неработещ в багажника
            Благодаря на отзовалите се.

            П.П. Фейслифтнатите 145-ци имат ли кука за теглене отпред или резба за навиване на такава? Има само резба отзад, но не виждам такава отпред. Досега е качвана на репатрак с кука за предния носач, но това не е много яко.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от piperka07 Покажи съобщение

              П.П. Фейслифтнатите 145-ци имат ли кука за теглене отпред или резба за навиване на такава? Има само резба отзад, но не виждам такава отпред. Досега е качвана на репатрак с кука за предния носач, но това не е много яко.
              Куката се навива отпред,със стрелкичка съм ти показал мястото
              Last edited by Kostadin`; d.m.y г., 19:56.

              Comment

              Working...
              X